Diagnozując potrzeby  oraz analizując wnioski z  przeprowadzonych obserwacji  funkcjonowania uczniów w szkole, postanowiliśmy w zakresie profilaktyki wyposażyć uczniów w rozwijanie własnych kompetencji miękkich. Skuteczne komunikowanie się, budowanie relacji, rozwiązywanie konfliktów oraz adaptacja do różnorodnych sytuacji z pewnością pozytywnie wpłynie na poprawę ich zachowań.

W klasach 1-3 zostały przeprowadzone warsztaty nt. „Radzenie sobie z porażkami i złymi emocjami”, podczas których każdy uczeń miał okazję  zrozumieć, czym są porażki i emocje, nauczyć się rozpoznawać i nazywać emocje, poznać techniki radzenia sobie z porażkami, nauczyć się, jak przekuwać porażki w naukę i rozwój oraz poznać techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami.

Dla klas 4-7 zdecydowaliśmy się na warsztat nt. „Rozwiązywanie konfliktów,  budowanie pokoju i zrozumienia”. Udział w warsztatach oraz doświadczenie ćwiczeń, jakie zaplanowała pani trenerka miały być okazją do zrozumienia natury konfliktów i ich wpływu na życie codzienne, poznania techniki komunikacji i empatii, które pomagają w rozwiązywaniu sporów, nabycia umiejętności negocjacyjnych sprzyjających poszukiwaniom kompromisu oraz wyćwiczeniu zdolności rozpoznawania własnych emocji i radzenia sobie z negatywnymi uczuciami.

Z racji zbliżającego się egzaminu, dla klas ósmych przeprowadzony został warsztat  nt. „Strategii radzenia sobie z presją i opanowywania stresu”. Podczas warsztatu uczniowie mieli okazję odkryć techniki radzenia sobie ze stresem i kontrolowania emocji, poznać strategie zarządzania czasem i organizacji, które pomogą w redukcji presji, zrozumieć jak utrzymywać równowagę  między życiem szkolnym, a życiem prywatnym oraz poznać techniki relaksacyjne, takie jak np. świadome oddychanie.